Rahsia Bagaimana untuk Jadi Kebal Terbongkar?

Sharing is caring!

Bagaimana untuk jadi kebal? Kebal dari kena tetak dengan parang ke? Ke kebal dari ilmu-ilmu hitam ni? Apa yang saya nak kongsikan di sini adalah cara untuk menyiapkan ‘perisai’ badan kita untuk menangkis serangan daripada virus-virus yang tidak sihat seperti demam, batuk dan selsema.



Kenapa kita perlu menyiapkan ‘perisai’ badan kita untuk menjadi kebal?
1. Zaman sekarang yang sangat mencabar dengan persekitaran yang kurang memuaskan. Tambahan pula, tinggal di kawasan bandar yang sangat senang terdedah dengan asap kenderaan dan juga asap kilang.

2. PEmakanan seharian kita yang kadang-kadang hanya mengambil ‘fast food cthnya McDonalds, KFC sebagai makanan harian. Oppss…jangan terlebih makan makanan yang tidak sihat. Ada juga sebahagian yang suka makan makanan yang diproses seperti mee segera. Itu lagi tidak sihat.Silap2 boleh cepat jatuh sakit. Bila sakit, agak sukar untuk sembuh kerana makanan yang berzat jarang diambil.

3. Tugas seseorang yang kadang kala memaksa kita untuk bekerja lebih masa walaupun dirumah sehingga menyebabkan kurangnya waktu tidur kita. Seseorang haruslah mempunyai waktu tidur minima 7 jam setiap hari supaya bila bangun badan kita akan menjadi segar dan kita akan bekerja dengan lebih efisien.

4. Kurang bersenam juga adalah faktor yang mendorong perisai badan kita lemah. Cuba tengok orang dulu dulu.Bekerja sebagai petani, pesawah yang memang dikatakan bersenam sepanjang masa. CUba tengok cara kita pula bekerja. Duduk di atas kerusi, mengadap komputer dan sepanjang masa di dalam aircond sehingga badan pun menjadi lemau. Betul Tak? Berpeluh pun tidak kan? macam mana kita nak bersenam. HArapkan hujung minggu sahaja. Itu pun jika kita tidak bekerja overtime la kan.hehhe

Sekiranya kita berada dalam keadaan yang sedemikian, potensi untuk perisai badan kita untuk menjadi lemah adalah sangat tinggi.


Salah satu cara untuk kita menjadi kebal dalam keadaan yang sangat mencabar sekarang ini adalah dengan mengambil supplemen yang membantu badan kita mendapatkan nutrien yang penting.

NUTRIFERON dicadangkan kerana ia dapat menguatkan sistem imun kita dengan menghasilkan interferon semulajadi di dalam badan kita.

ZINC , VITAMIN C dan GARLIC adalah merupakan antioksidan terbaik yang dapat membantu tubuh untuk menyahtoksin segala toksin dan bahan kimia dalam badan kita.

TOKSIN dan BAHAN KIMIA ini sebenarnya daripada pemakanan seharian kita yang gemar memakan mi segera, fast food. Selain itu, toksin dan bahan kimia ini juga daripada persekitaran yang tidak sihat. Contohnya, kawasan yang berdebu, penuh dengan asap kenderaan, asap kilang yang menjadi toksin dalam badan kita.

Apa yang uniknya Vitamin C ini adalah ia merupakan SUstained Release atau pelepasan berkala di mana setiap 1 jam ia melepaskan 100mg vitamin C. Setiap Sebiji Vitamin C bersamaan 7 biji setengah buah oren. Mampukah kita makan 7 1/2 biji oren setiap hari? Silap haribulan boleh cirit birit pulak kan.

Pernah cuba makan bawang putih original tak? RAsa macam mana? Pahit? Nak makan lagi tak?
Masalahnya, bawang putih merupakan antibiotik terbaik yang semulajadi? CAra paling mudah adalah dengan mengambil GARLIC COMPLEX. Telan jer tak payah nak kunyah lagi. Senangkan.

Harga Pasaran untuk     NUTRIFERON 30 stick RM 181.25
                                 VITAMIN C – 180 tablet RM 92.50
                                 ZINC – 120 tablet RM 33.75
                                 GARLIC – 60 tablet – RM 47.50

Harga ahli hanya untuk ahli sahaja. Nak dapatkan harga ahli jom join ahli. Tak rugi pun. Silap haribulan dapat bonus masuk account bank anda. 
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan perisai badan anda, anda boleh hubungi saya

Hanim Ismail
ID 921943
0179752684
COD Area: Shah Alam, Jalan Kebun, Kota Kemuning, Johan Setia, Alam Budiman U10, UITM Puncak Perdana



Sharing is caring!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge