Month: December 2014

VITAMIN C untuk ELAKKAN DEMAM?

Siapa yang selalu amek Vitamin C konsisten setiap hari? Ada tak uolllss sentiasa demam walaupun cuaca tak menentu? Kejap panas kejap ujan. Kalo cuaca musim tengkujuh ni lagi la…ujan jer manjang. Kene air hujan siket dah nak demam.. Tambah pulak anak2 kecik.  Vitamin C ni banyak kegunaan die sebenarnya.. Untuk kulit flawless dan berseri pun …

Penting Sangat ke KOLAGEN dalam Badan Kita??

Kolagen? Penting sangat ke kolagen dalam badan kita? Banyak jenama sekarang ni yang jual kolagen. Ada yang murah, ada juga yang mahal. Ada yang harga RM10 sehinggalah beratus- ratus. Persoalannya di sini ialah??? Cewahhh… Ayat tak hengat..hehe.. Sekarang ni yang menjadi soalan penting adalah PENTINGKAH KITA MENGAMBIL KOLAGEN?? Sebenarnya kolagen memang ada dalam badan kita. Semakin …

Perlukah Ambil Vitamin Semasa Hamil?

Wajib ke sebenarnya ibu hamil ambil vitamin? Doktor pun tak suruh. Takkan la kita nak memandai- mandai pulak. Tapi kalau kita dah amalkan pemakanan sihat semasa hamil, kenapa kita perlu ambil vitamin semasa hamil? Sebenarnya macam ni. Kalau ikut ayat paling mudah untuk difahami, seseorang wanita yang hamil HAMPIR MUSTAHIL untuk memperolehi beberapa nutrien dalam …