Persediaan Untuk WANITA yang BARU BERKAHWIN

Sharing is caring!

Dah menjadi kebiasaan lepas jer kahwin mesti nak anak cepat-cepat kan? Siapa yang kahwin tapi tak nak anak cepat. Tapi tak tahu pulak bagi yang merancang. Apa- apa pun, mostly semua yang baru mendirikan rumah tangga mesti nak menimang cahaya mata cepat kan?

Tapi adakah anda bersedia untuk hamil? Sekiranya anda sudah bersedia untuk hamil anda WAJIB mempersiapkan diri anda untuk hamil.
Macam mane pulak tu kan? Macam mana nak persiapkan diri untuk hamil pulak ni?
Caranya senang jer.
PERTAMA. Sekiranya anda makan apa sahaja makanan yang digemari tanpa berfikir panjang,anda wajib mengubah tabiat itu!! Kurangkan pengambilan makanan yang mengandungi lemak dan sebaliknya ambil lebih sayuran dalam makanan anda. 
KEDUA. Pastikan vitamin, mineral dan nutrien yang diambil adalah mencukupi. 
ASID FOLIK sangat penting untuk perkembangan sistem saraf dan sel darah merah semasa hamil. Kekurangan ASID FOLIK menyebabkan neural tube defect iaitu kecacatan yang berlaku pada saluran saraf bayi yang menyebabkan kecacatan otak dan saraf tunjang. ASID FOLIK sangat digalakkan diambil 3 bulan sebelum hamil. Sebelum kahwin sangat digalakkan untuk ambil Asid Folik ini.
ZINK. Zink berperanan untuk membentuk kekuatan janin bagi ibu yang hamil. Zink juga berperanan untuk kematangan sel serta dalam pertumbuhan awal kehidupan janin serta perkembangan saraf dan kecerdasan mereka pada masa akan datang. 
VITAMIN C. Ibu yang sentiasa sihat semasa hamil, bayi juga akan sentiasa sihat. Insya Allah. Maknanya, ibu hendaklah kuatkan sistem imun barulah anak yang sentiasa sihat. Batuk dan selsema yang sentiasa kita dapat setiap bulan menandakan sistem imun kita semakin berkurang. Salah satu cara untuk kuatkan sistem imun adalah dengan mengambil Vitamin C.
Untuk mencuba vitamin yang dicadangkan, boleh hubungi saya:
Hanim Ismail
017-9752684
COD area : Shah Alam,Jalan Kebun, Kota Kemuning, Johan Setia, Bukit Rimau, Alam Budiman U10,UiTM Puncak Perdana

Sharing is caring!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge