Kenapa Tak Ambil KOLAGEN dari KAKI AYAM?

Sharing is caring!

Banyak kan kolagen dalam pasaran sekarang kan? Kolagen dari rumpai laut. Kolagen dari sumber haram a.k.a B***. Kolagen dari KAKI AYAM pun ada tau. Jangan terkejut. Saya pun baru tau pasal ni.

Banyak kolagen sebenarnya di ambil dari KAKI AYAM. Sumber yang boleh didapati dengan senang. Tapi mungkin juga dianggap meragukan dan HARAM.

KENAPA SUMBER dari KAKI AYAM BERKEMUNGKINAN HARAM???

Kerana kita mungkin tak tau cara penyembelihan ayam tersebut sama ada Mengikut cara Islam atau main bantai pukul jer ayam tu kan. Lagipun, mencari yang Halal itu FARDHU.

Lagi satu, uollls tahu kan, KAKI AYAM mengandungi banyak KALORI. Nak amek kolagen kononnya, tapi dapat pakej skali dengan Kalori tinggi. Emmm… Tak best la macam tu kan. Nak cantik tapi dapat penyakit lain plak.







Cuba tengok brapa kalori pada kaki ayam yang kecik ni. Ni baru satu kaki ayam tapi dah 212 kalori. Nak buat collagen tak kan nak amek satu kaki ayam jer kan. Kira la brape banyak kalori tang kita amek.. Heheh

Tapi, shaklee ada COLLAGEN POWDER  yang diperbuat dari SISIK IKAN MERAH.  Kenapa sisik ikan merah??



Sisik ikan merah sangat2 berkualiti,tulen dan elastik. Cuba kita bayangkan. Ikan tu boleh hidup sehingga kedalaman 5000 meter. Sisik ikan merah tu mestilah KUAT untuk menghalang tekanan di dasar laut. Kita manusia ni pun boleh menyelam sampai beberapa meter sahaja, kalo tak gegendang telinga boleh pecah. Tengok ikan tu sampai 5000 meter @ 5km,mestilah sisik ikan tu kuat kan.

Selain tu, collagen powder shaklee dilengkapi juga dengan 7 bahan terbaik:

1. Ekstrak biji benih Camellia Japonica
2. Ekstrak pfaffia
3. Elastin dari kolagen ikan
4. Vitamin C
5. Vitamin B
6. Ekstrak kerang- kerangan
7. Lactobacillus acidophilus

Nak try collagen powder shaklee?
Boleh hubungi saya,pengedar sah shaklee shah alam,jalan kebun :

Hanim ismail
ID 921943
017-9752684
Email: hanim_ismail@yahoo.com.my
COD Area : Shah Alam, Jalan Kebun, kota Kemuning, johan Setia, Alam Budiman U10, UITM PUNCAK PERDANA

Sharing is caring!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge