Month: October 2016

Betulkah Pengambilan Omega-3 yang Mencukupi DAPAT Mengurangkan Risiko Bersalin Pra-Matang?

Omega -3 sememangnya terkenal dan sangat penting untuk perkembangan mental bayi sejak dalam kandungan lagi.. Tapi… Tahukah kita bahawa ibu yang hamil sangat kurang mengambil omega -3 ini? Ya.. Ini kerana, Omega -3 ini tidak dapat dihasilkan oleh badan kita dan mommies seharusnya mengambil melalui supplement atau pemakanan. Tetapi,,sejauh manakah pemakanan kita seharian mempunya Omega- …

Cara Mudah Hilangkan Parut Jerawat Yang Hitam yang Hodoh

Assalamualaikum… apa perasan akak2 adik2 abang2 semua kalau jerawat yang selalu duk ada kat muka kita tiba2 jer hilang? Skali dengan parut2 jerawat yang hitam tu pun hilang tau… Konpem hepi senyum sampai ke telinga kan..  Masa zaman saya belajar dulu muka selalu berminyak, siap jerawat bersilih ganti keluar.. Kejap die datang menjengah kat muka…aduuu..geramnya …

Cara Untuk Tambah Susu Badan yang Boleh Jimatkan Ratusan Ringgit Membeli Susu Formula

Assalamualaikum.. Ada tak mommies yang ada masalah susu merudum? ANak baru 2 bulan tapi susu dah makin kurang? Atau anak dah umur setahun tapi susu makin kurang? Lagipun, kita baru berniat nak bagi susu badan sepenuhnya sehingga anak 2 tahun. Boleh nampak kan perbezaan anak yang menyusu badan dengan anak yang minum susu formula. LAgipun …