Adakah Psoriasis dan Ekzema Penyakit Keturunan? Bolehkan Ia Dirawat?

Sharing is caring!

Apa itu penyakit psoriasis? Yang biasa kita tau, penyakit itu adalah berkaitan dengan kulit kan, macam gatal – gatal kan? Tapi apakah sebenarnya penyakit psoriasis ni?


Tengok gambar kat atas tu… itu psoriasis.dah tahap kronik sebab tak dapatkan rawatan seawal mungkin. Akhirnya kulit dah menjadi teruk.

Psoriasis ni afalah penyakit radang kulit yang kronik yang disebabkan oleh faktor genetik atau keturunan.

IA BERMULA DENGAN RUAM MERAH,  DAN MEMPUNYAI SISIK, DAN APABILA DIGARU IA AKAN MENGHASILKAN HABUK PUTIH

Ia biasanya berlaku terutama pada kulit kepala, siku dan lutut. Psoriasis tidak boleh sembuh kerana ia mengalami masalah kerosakan kulit pada genetik seseorang itu lagi
Mungkin ada yang keliru antara ECZEMA dan PSORIASIS.


Pesakit psoriasis mengalami masalah kulit TEBAL, MERAH, KULIT KERING dan KASAR.

Pesakit Eczema pula mengalami masalah kulit lembap dan berair.

Kedua-dua penyakit ni biasanya menyerang kulit di bahagian kaki, tangan dan tengkuk.
Psoriasis biasanya menyerang kulit di bahagian siku dan permukaan luar lutut. 

Eczema pula menyerang kulit di permukaan dalam lengan dan permukaan dalam lutut di kawasan berlipat.
Akan tetapi, cara rawatan untuk kedua jenis penyakit ini adalah lebih kurang sama sahaja.
Tengok keadaan pesakit Psoriasis seperti Pak Sudin kat atas ni… kesian kan… 
Boleh tak bayangkan keadaan Pak Sudin apabila mengalami masalah ini ketika musim panas. Mesti kulit menjadi gatal dan tak tahan duk menggaru jer kan… sama jugak macam kanak – kanak yang alami masalah eczema. Jika.tak.dikawal dan dirawat diperingkat awal, kemungkinan ia akan menjadi lebih teruk.

Pak sudin mengambil:
VIVIX – untuk membaiki kulit di peringkat sel
NUTRIFERON – untuk boost kan sistem.imun
DTX dan ALFALFA – untuk.detox badan
VITA E – untuk dapatkan kulit lembap
ESP – untuk dapatkan kulit yang licin

Yang paling penting adalah ViVix dan nutriferon kerana ia perlu baiki sel kulit terlebih dahulu dan boostkan sistem imun badan


Untuk sebarang info dan pembelian boleh hubungi saya , pengedar shaklee jalan kebun – shah alam

Email : hanim_ismail@yahoo.com.my
WhatsApp/SMS : 017 975 2684
Id : 921943
COD area : Jalan Kebun, Kota Kemuning, Johan setia, Bukit Rimau, rimbayu, shah alam

Atau anda boleh buat pembelian secara terus daripada shaklee dengan Klik ICOn di bawah ini.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=598ab90b05ae513d138400065f45927d

Kulit sihat, hati tenang

Sharing is caring!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge