Benarkah Penyakit Kayap Merbahaya Sekiranya Lambat Dirawat?

Sharing is caring!

Pernah tak.dengar perkataan kayap? Apa itu kayap? Kayap ni nama saintifik ni herpes zoster yang disebabkan oleh virus yang menyebabkan penyakit chickenpox menjangkiti semula akibat daya tahan atau imun sistem badan yang lemah.

Gambar kat atas ni adalah contoh kayap. Bahaya tak kayap ni?

Kalau nak tau,kayap ni bila dah kena kat kita ia akan merosakkan saraf pada kulit dan kalau kita biarkan atau tidak rawat secepat mungkin ia akan rosakkan saraf tunjang dan seterusny otak. Bahaya kan kayap ni?

Patut la zaman dulu dulu,kalo kena kayap memang mak.auah terus cari tok bomoh kayap senua kan… rupanya memang bahaya.. pernah dengar jugak dulu-dulu, tapi tak tau kesahihan atau ia sekadar mitos.. 

Pasal.kayap ular. Orang kata kayap ular start kat bahagian pinggang. Bila ia menular dan membentuk full circle kat bahagian pinggang tu, pesakit akan mati. Betul atau tidak tu saya tak pasti. Tapi kan, kalo ia sampai boleh merosakkan saraf tunjang dan otak , jawapannya memang berbahaya la penyakit kayap ni kan. Tak boleh nak amek remeh sangat la sakit ni kan?

Nak tau macam mana sakit kayap ni?

Mula-mula kita akan rasa sakit badan, tapi kita anggap ia macam sakit otot.
Lepas 2 hari, akan naik ruam2.dan lepuhan pada sebelah badan.
Biasanya virus Zoster ni akan serang warga tua yang imun sistem badan yang lemah,yang alami diabetis, kanser dan yang menggunakan ubat steroid.

Apa yang kita nak buat?

Meh try tengok akak ni..kesian dia..kena kayap kat muka… habis muka.jadi macam tu
 Tapi takkan dia nak diam je kan. Mestilah buat sesuatu.


Alhamdulillah….lepas konsisten amek tiap hari Nutriferon ni tengok la kesan kayap tu pun dah hilang.. nutriferon ni memang femes untuk.boostkan imun sistem kita. Imun sistem yang power,barulah kayap tak datang jengah kita..

Yang penting kita usaha… sayang muka la oiii… dah la anak dara cantik cun melecun, kalao anak laki pun takkan nak biar je sakit kayap ni kan?

Boleh KLIK icon kat bawah ni untuk order secara terus kepada Shaklee

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=d12cf668e216d39d60a742e179cfe78b

Atau hubungi saya:

Email : hanim_ismail@yahoo.com.my
ID : 921943
WhatsApp / SMS : 017 975 2684
COD Area : Jalan Kebun, Johan setia, Kota Kemuning, Rimbayu, Bukit Rimau, Shah Alam


Sharing is caring!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge