Month: February 2017

Cara Merawat Masalah Keputihan Bagi Remaja Untuk Mengelakkan Masalah Susah Hamil bila Berkahwin

Memang biasanya di kalangan anak dara remaja mengalami masalah keputihan. Tapi ramai yang mengambil ringan masalah keputihan itu. Sebabnya, ramai fikir itu perkara biasa yang setiap remaja perempuan hadapi. Tapi… jangan ambil mudah, kerana masalah keputihan yang teruk boleh menyebabkan jangkitan kuman dan boleh menyebabkan masalah lain selepas berkahwin. Apa itu keputihan? Keputihan adalah cecair …

Cara Sembuhkan Luka Bersalin Caesarian Dengan Cepat dan Tidak Merbahaya

Dalam entry yang sebelum ni, saya ada sertakan efek sekiranya ambil PATI HARUAN selepas bersalin secara caesarian atau secara pembedahan. Memang ikan haruan ni bagus untuk sembuhkan luka dengan cepat. Tapi.. Kalau yang pati ni bahaya sikit… Kalau yang bersalin secara normal, nak ambil pati haruan takpe…Tapi kalau mommies bersalin secara pembedahan amat-amatlah lah DILARANG …

Kenapa PATI HARUAN TIdak Digalakkan Diambil Jika Bersalin Secara Pembedahan?

Siapa yang akan bersalin secara pembedahan atau bersalin secara czer? BErsalin secara czer ni memang tak sakit…TAPI… yang sakitnye selepas bersalin tu.. Azabnya hanya orang yang bersalin czer je yang tahu… DAh la nak jaga baby lagi, nak menyusu lagi, nak tahan sakit tempat czer lagi… 😓  Doktor sekarang memang TIDAK MENGGALAKKAN sesiapa yang baru …

Adakah Anda HAMIL dan SUSAH TIDUR LENA Serta Alami Masalah SEMBELIT?

Ibu hamil ni kan memang kadang-kadang payah nak tidur lena. Tambah pulak bila perut dah semakin besar. Nak tidur terlentang, rasa macam sesak nafas. Tidur mengiring macam tak puas sebab jadi lenguh badan. SAmpai kadang-kadang tidur tak lena setiap malam. Aduhai.. bertabah la mommies.. Eh…takmola macam tu.. Takkan la selama 9 bulan 10 hari nak …