Month: April 2017

Kencing Manis Semasa Hamil; Apakah Cara Mengurangkan Kencing Manis dengan Berkesan?

Alhamdulillah dah mengandung. Tapiii…ada satu lagi masalah… Kencing manis semasa mengandung.. aduuu… semasa mengandung ni la kencing manis nak datang… Macam mana cara nak kurangkan atau macam mana nak hilangkan kencing manis semasa hamil? GDM atau Gestational Diabetis Melitus ni jenis  bermusim. Time musim hamil ni la dia datang. Tapi, kalau tak control semasa hamil, …

Cara Untuk Hilangkan Ketagihan Kaffein Dengan Mudah Tapi Sentiasa Bertenaga

Kat Malaysia ni memang ramai peminat tegar kaffein.. Kalau tak minum sehari, rasa macam tak lengkap je hidup kan. Nak pulak pagi-pagi.. Kopi Starbuck, Gloria Jeans Coffee..kalau pagi-pagi tu memang ramai la.. Ramai yang bergantung kat kaffein ni untuk kekal cergas. Tapi nak tau tak ada cara yang boleh hilangkan ketagihan kaffein yang tapi dalam …

Kesan Menggunakan Produk Kosmetik Bermerkuri Yang Tak Ramai Wanita Tahu

Sekarang ni memang ramai wanita mahukan kulit yang putih dan cerah tapi risau muka akan berjerawat teruk selepas menggunakannya. Salah satu sebab kenapa kulit muka menjadi teruk berjerawat selepas berhenti menggunakannya kerana ia mempunyai bahan berbahaya iaitu MERKURI. Kenapa ada orang yang tiada pun naik jerawat SEMASA menggunakan produk kosmetik yang mempunyai merkuri? Keyword kat …