Cara Mengurangkan Simptom Penyakit Kencing Tikus Yang Mungkin Meragut Nyawa

Sharing is caring!

Penyakit Kencing Tikus adalah satu penyakit yang agak berbahaya, di mana kemungkinan pesakit untuk meninggal dunia adalah tinggi. Dan peratusan untuk pesakit sembuh adalah rendah.
 
 
 
 
 
 
Ia disebabkan oleh bakteria leptospira yang disebarkan oleh haiwan kepada manusia. Kebanyakan pesakit di Malaysia mendapat jangkitan di kawasan perkelahan seperti ditasik, air terjun dan sungai.
 
 
 
 
Ada juga kejadian yang tidak melibatkan tempat tersebut. Ia berpunca daripada tempat penyimpanan barang yang tidak bersih dan mempunyai tikus. Contohnya: di tempat penyimpanan tin-tin makanan atau tin minuman. Tikus akan kencing dan meninggalkan sisa di atas tin-tin. Jika pengguna tidak berhati-hati, seperti tidak membasuh dahulu tin tersebut sebelum membukanya, kemungkinan kita akan termakan/ terminum sisa air kencing tikus.
 
 
 
 
Menakutkan bukan?
 
Tak dinafikan ada yang alhamdulillah sembuh selepas berada dalam keadaan kritikal.
 
 

Simptom-simptom awal jangkitan kencing tikus adalah:

 
⇒   Demam panas
⇒   Sakit kepala yang teruk
⇒   Menggigil
⇒   Sakit Otot
⇒   Muntah
⇒   Mengalami Kekuningan pada kulit dan mata
⇒   Mata merah
⇒   Sakit Perut
⇒   Cirit Birit
⇒   Ruam
 
 
 
Namun, sekiranya ia tidak dirawat dengan segera; kemungkinan pesakit akan mengalami:
 
⇒    Kerosakan buah pinggang
⇒    Keradangan pada selaput otak dan saraf tunjang
⇒    Kegagalan Hati
⇒    Sesak Nafas
⇒    Pendarahan Paru-paru
 
Kesannya amat teruk sekali. Dan ia tidak mengambil masa yang lama untuk menjadikan keadaan semakin teruk.
 
 
Kita perlu sentiasa memastikan kawasan atau tempat perkelahan yang kita lawati adalah dalam keadaan bersih dan tidak mempunyai sampah.
 

Testimoni Pesakit Kencing Tikus yang Beransur Pulih.

 
” Sebelum ni saya hanya pernah dengar tentang kencing tikus di berita dan saya tak sangka saya akan menjadi salah seorang yang mengalaminya. Kisah ni pada tahun lepas sekitar Ogos. 

 


Pada mulanya saya berak darah lebih kurang dalam seminggu. Saya tak fikir ia sesuatu yang serius. Sebab saya tak ada sakit apa-apa. Kemudian lepas seminggu baru datang gatal-gatal badan, badan rasa lemah dan sakit kuat sangat di bahagian belakang. Rasa bisa-bisa badan. 
 


Saya mula demam kebah, demam kebah dan saya cuba bertahan dua hari. Hari ketiga saya dah tak mampu tahan sakit sangat. Masa tu jam 4 pagi Subuh saya beritahu isteri dan isteri saya bawa saya ke hospital bahagian kecemasan. Saya diletakkan di katil kritikal dan dimasukkan air 8 botol. Masa tu tekanan darah terlalu rendah. Saya diletakkan di bahagian kecemasan lebih kurang 5 jam. Kemudian saya terus dihantar ke wad ICU. 
 


Di sini saya diberitahu saya kena virus KENCING TIKUS. Ahli keluarga semua risau, yela kan KENCING TIKUS ni orang cakap PEMBUNUH SENYAP. Ia boleh menyerang fungsi organ lain macam buah pinggang, jantung, paru-paru dan sebagainya. Juga boleh mengakibatkan kematian mendadak. Mau tak risaunya. Semua risau terutama mak saya. 
 


Di sini ICU saya dipantau rapi. Masa ni saya rasa sakit dada, muka bengkak, nak tidur pun tak selesa dan memang tak berdaya rasanya. Hati terubat bila ramai ahli keluarga, jiran-jiran dan sahabat yang datang melawat. 


Saya ditahan di ICU selama dua hari. Masa hari kedua tu kakak saya datang dari Tanjung Malim hantarkan Vivix dan Nutriferon. Kali pertama dia bagi saya minum Vivix di katil ICU, dia bancuhkan ke dalam air botol. Merah. Pekat. Macam air sirap. Kakak saya pesan makan jugak Nutriferon yang diberi dalam bentuk sachet tu. Saya tuangkan je ke dalam mulut. 


Selepas keluar dari ICU saya diletakkan di wad biasa selama 6 hari. Isteri saya terus berikan vitamin setiap hari. Alhamdulillah badan pun cepat rasa sihat dan segar. Hari ketujuh tu saya dah boleh teruskan kerja saya macam biasa. Terkejut geleng kepala group famili Tok Noi bila saya hantar gambar dah atas bot pada hari ketujuh tu.
Kakak saya beritahu vitamin yang diberi tu dapat membantu menguatkan imun badan saya melawan jangkitan virus dan bakteria dan memberi tenaga pada sel badan saya. Syukur Alhamdulillah. Terima kasih semua ahli keluarga dan sahabat yang mendoakan. Terima kasih Shaklee. “
Alhamdulillah, beliau selamat mengharungi keadaan kritikal itu. Siapa yang tidak rungsing kan? Ibarat 50% – 50% beliau bertarung nyawa.
Vivix membantu dengan membaiki sel-sel yang rosak akibat jangkitan bakteria.
Nutriferon bertindak dengan menguatkan sistem imun untuk melawan bakteria tersebut.
Sekiranya anda mempunyai masalah seperti ini, boleh hubungi saya untuk dapatkan Vivix dan Nutriferon anda secepat mungkin untuk membantu anda melawan penyakit  kencing tikus ini;
ID : 921943
SMS / WhatsApp : 017 975 2684
COD ARea : Shah Alam, Jalan Kebun, Kota Kemuning, Johan Setia, Bukit RImau, Bandar Putera 2, Kampung Lombong, Bandar Rimbayu, Berjaya Park
Penghantaran ke seluruh Malaysia boleh diuruskan dengan perkhidmatan Poslaju dan GDEX.
atau anda boleh membuat pembelian secara online terus melalui website Shaklee dengan menekan icon di bawah:

Sharing is caring!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge