Month: March 2018

Cara Cepat Sembuhkan Luka Bersalin Secara Pembedahan/Caesarian

Bersalin ada dua cara; sama ada secara normal atau pembedahan @ caesarian. Tetapi bersalin secara pembedahan sangat memerlukan penjagaan yang rapi di tempat luka yang dipotong. Kena selalu pastikan tempat luka sentiasa kering supaya tidak menjadi bernanah dan boleh menyebabkan jangkitan kuman.     Tapi perlu diingatkan, mommy yang bersalin secara pembedahan JANGAN sesekali meminum …

DOWNLOAD : Checklist Untuk Suami Ketika Isteri Dalam Pantang

Semakin ramai isteri berpantang sendiri, tanpa mak atau mertua yang tolong jaga. Tapi masa inilah suami memainkan peranan paling penting untuk mengelakkan isteri daripada meroyan atau dapat memulihkan keadaan badan seperti sedia kala. Bukannya isteri tidak mahu berpantang kat kampung, tapi kebanyakkan kerana banyak keadaan yang tidak mengizinkan.     Salah satunya isteri berpantang di …

Cara Hilangkan Kawah Berlekuk di Muka Lelaki

Masalah kawah bulan, kawah berlekuk kat muka ni bukan masalah wanita sahaja. Tapi masalah kaum adam juga. Ada yang jenis tak kisah pun, tak kisah macam mana keadaan muka, sampai jerawat nanah besar-besar penuh kat muka. Kadang yang tengok pun geli. Bukan apa. Kita sepatutnya mementingkan kebersihan kan?     Kalau setakat baju kemeja kemas, …

Cara Hilangkan Parut Jerawat Berlubang Dengan Cepat dan Berkesan

Sikap suka memicit jerawat yang timbul kadang-kadang menyebabkan parut jerawat itu semakin teruk. Dan kesan jangka masa panjang nya adalah parut jerawat tersebut menjadi berlubang. Sama ada lelaki atau perempuan, masalah ini biasanya timbul jika anda seorang pemicit jerawat yang tegar.   Perempuan memang tak boleh dipisahkan dengan kecantikan. Sebijik jerawat yang timbul pun boleh …

Sabun Mandian Bayi untuk Kulit Sensitif

Bayi yang baru dilahirkan biasanya kulit mereka sangat sensitif. Ada yang tidak boleh menggunakan sabun mandian kerana ekzema. Bayi yang ekzema jika menggunakan sebarang sabun mandian mungkin akan menyebabkan kulit menjadi lebih teruk.   Namun, ada juga bayi yang tidak mengalami masalah ekzema tetapi bila menggunakan sabun mandian akan menyebabkan kulit menjadi kering dan gatal-gatal. …

Skincare Terbaik Untuk Semua Jenis Kulit Muka

Terdapat banyak skincare yang dikatakan mampu merawat kulit muka bermasalah. Tapi kebanyakannya adalah Produk OEM. Sekejap je, dah boleh jadi founder produk. Tapi, hakikat nya, kita tak tau pun keberkesanan dan kajian yang dibuat daripada produk tersebut. Asal ada duit, anda boleh jadi founder produk kosmetik. Tapi anda pertaruhkan kesihatan kulit muka pelanggan anda.   …