Tag Archives: Info Kesihatan

11 Faktor Yang Merosakkan Buah Pinggang dan Ramai Yang Buat Tanpa Sedar Kesannya

Kebelakangan ni, kita selalu je dengar ramai yang kena penyakit buah pinggang. Baru berusia 30 an, tapi buah pinggang dah rosak. Tapi kenapa? ZAman dulu, sakit buah pinggang ni biasanya menjengah bila dah berusia 50an, tapi sekarang, muda-muda dah dapat sakit buah pinggang. Ada 11 Faktor Yang Merosakkan Buah Pinggang. yang Kita sendiri buat tanpa …

Cara Untuk Hilangkan Ketagihan Kaffein Dengan Mudah Tapi Sentiasa Bertenaga

Kat Malaysia ni memang ramai peminat tegar kaffein.. Kalau tak minum sehari, rasa macam tak lengkap je hidup kan. Nak pulak pagi-pagi.. Kopi Starbuck, Gloria Jeans Coffee..kalau pagi-pagi tu memang ramai la.. Ramai yang bergantung kat kaffein ni untuk kekal cergas. Tapi nak tau tak ada cara yang boleh hilangkan ketagihan kaffein yang tapi dalam …

Apakah Pengaruh Pemakanan Terhadap Perkembangan Kanak-Kanak Sekolah Rendah

Pemakanan di usia kanak-kanak sangat penting kerana mereka dalam proses tumbesaran. Ibu bapa disarankan memberi makanan terbaik kepada anak-anak di awal usia. Apakah pengaruh pemakanan terhadap perkembangan kanak-kanak. Lagipun di zaman serba canggih serba moden sekrang ni, ramai ibu bapa mengambil jalan mudah untuk memberikan makanan fast food serta processed food kepada kanak-kanak. Yup.. tak …