Tag Archives: Vitamin C

Cara Mudah Pilih Vitamin C yang Terbaik

Terdapat banyak Vitamin C pelbagai jenama di pasaran. Yang berbeza tentulah HARGA, KUALITI dan KUANTITI. MAcam mana nak pilih Vitamin C yang berkualiti dan sepadan dengan harganya? Apa fungsi vitamin C? Adakah badan kita perlukan Vitamin C setiap hari?  Sebenarnya, Vitamin C adalah vitamin penting yang larut air dan mempunyai fungsi yang penting kepada badan …

Cara Jadikan KULIT GELAP dan BERJERAWAT kepada KULIT CERAH dengan SELAMAT dan BERKESAN

Assalamualaikum.. Sekarang trend nak cerahkan kulit gelap semakin berleluasa kan.. Ada yang testimoni kulit gelap jadi cerah lawa2 gebus skali.. Sampai bertimbun- timbun produk kat pasaran yang keluar. Boleh cerahkan kulit dalam masa 3 hari, dalam masa 7 hari.. ooomak aiiii… Tak terlintas ke apa yang ada dalam produk tu sampai kesan nya cepat sekali.. …

Cara Mengurangkan Resdung ketika Hamil

Assalamualaikum… Mommy pernah tak rasa Hidung gatal? Asyik bersin? Adoiii tak senang duduk kan bila resdung menyerang semasa hamil? Macam mana nak buat?  Kalau dah sarat hamil dan asyik bersin, mesti kekadang terkucil. Ye idak? Yang tak alami resdung pun semasa hamil boleh terkucil kalo asyik bersin. Ni pulak yang ada resdung. Mesti rimas kan.Apa …

CARA PUDARKAN JERAGAT dengan SELAMAT dan BERKESAN

Jeragat adalah salah satu PENYAKIT KULIT MUKA yang biasa sangat dihadapi oleh orang ramai terutamanya perempuan. Salah satu penyebabnya adalah bekerja atau sentiasa berada di bawah terik panas matahari untuk jangka masa yang lama atau lebih senang faham SUNBURN. Sebenarnya, LELAKI pun ramai yang mengalami masalah ini. Kadang- kadang, akibat SALAH PENGGUNAAN produk kecantikan muka …

Tekanan DARAH TINGGI? Salah Satu PENYEBAB Dewasa 30-an Kena STROKE @ MENINGGAL DUNIA ??

Stroke berpunca daripada TEKANAN DARAH TINGGI. Apakah yang menyebabkan Tekanan DArah Tinggi? Ini adalah kerana kolestrol yang tersekat di saluran pembuluh darah. Itulah yang menyebabkan Stroke yang boleh menyebabkan kematian. Kenapa terjadinya Bacaan Kolestrol Tinggi? Kita kena tengok daripada segi pemakanan kita. MAKANAN BERLEMAK, MAKANAN BERGORENG FAST FOOD dan sebagainya yang boleh mengundang akan kehadiran …

VITAMIN C untuk ELAKKAN DEMAM?

Siapa yang selalu amek Vitamin C konsisten setiap hari? Ada tak uolllss sentiasa demam walaupun cuaca tak menentu? Kejap panas kejap ujan. Kalo cuaca musim tengkujuh ni lagi la…ujan jer manjang. Kene air hujan siket dah nak demam.. Tambah pulak anak2 kecik.  Vitamin C ni banyak kegunaan die sebenarnya.. Untuk kulit flawless dan berseri pun …