Tag Archives: Vitamin untuk Kanak-kanak

Tips Untuk Anak Sentiasa Cergas Walaupun Aktiviti Sekolah Penuh

Persekolahan zaman sekarang tak sama macam zaman tahun 90-an. Dulu, sekolah sampai tengahari, petang dah boleh main dengan kawan-kawan. Sekarang ni, pagi sekolah kebangsaan, petang sekolah KAFA. Letih kan? Tapi banyak lagi homework yang perlu dibuat setiap hari. Macam mana nak anak sentiasa cergas dari pagi hingga malam walaupun aktiviti sekolah sentiasa penuh?     …

Anak Ada Masalah Asthma / Lelah Yang Menjejaskan Aktiviti Sukan di Sekolah?

Anak ada masalah asthma atau lelah? Adakah masalah asthma itu bermula dari sejak lahir? Doktor hanya berikan ubat yang boleh legakan asthma utntuk sementara waktu kan? Kesian, anak-anak akan terbatas sedikit aktiviti fizikal seperti bersukan dan bermain dengan kawan-kawan kerana masalah asthma itu. Apa yang kita boleh berikan kepada anak-anak kita untuk mengurangkan atau menghilangkan …

Vitamin Untuk Anak Cergas dan Tak Mengantuk Dalam Kelas

Cuti sekolah dah nak habis.. Kejap je cuti.rasanya.. zaman ibu dulu, cuti sekolah pun 2 bulan lebih.. syiokk wooo cuti lama2..banyak aktiviti nak buat.. dulu-dulu takde lagi astro.. ada permainan kampung je…hehhe Saidina Sahibba Karom Baling selipar Batu seremban Main pondok2 (betul2 masak tau sebab arwah ayah memang buat tempat untuk masak2, tempat rehat, mandi) …

6 JENIS VITAMIN DAN MINERAL PALING PENTING UNTUK KANAK-KANAK

Kanak-kanak zaman sekarang lebih mudah terdedah kepada persekitaran yang kurang memuaskan seperti keadaan jerebu yang menyebabkan mereka mudah jatuh sakit. Pemakanan yang kurang bagus seperti suka makan FAST FOOD, minum air BERKARBONAT @ AIR GAS menyebabkan ramai kanak-kanak dinasihatkan mengambil supplemen tambahan. Adakah anak-anak anda: Suka Makanan FAST FOOD seperti McD, KFC, PIZZA etc? Sangat …

Adakah Kanak-Kanak WAJIB Mengambil VITAMIN TAMBAHAN?

Ada seseorang bertanya pada saya, adakah kanak-kanak perlu mengambil sebarang vitamin? Ini kerana kanak- kanak tersebut masih dalam peringkat tumbesaran. Jawapan ringkas saya YA dan juga TIDAK.. Kenapa YA dan kenapa TIDAK? Cuba kita tengok balik anak-anak kita. Adakah mereka suka makanan FAST FOOD seperti McD, KFC, PIZZA etc? Adakah mereka sangat CEREWET bab makan? …